Дистанційна освіта 8 клас

                          Любі діти, вітаю вас!

       Продовжуємо вивчення    української мови та літератури  

Добрий день, восьмикласники!

8-А   8-Б

7 травня

8-А, 8-Б

 Українська література
Тема. В. Самійленко. Коротко про життя митця .  "На печі", "Сміливий чоловічок",  "Діяч" . "Невдячний кінь". Сатирична іронія віршів.
          

На печі

ВОЛОДИМИР САМІЙЛЕНКО


Хоч пролежав я цілий свій вік на печі,
Але завше я був патріотом, —
За Вкраїну мою, чи то вдень, чи вночі,
Моє серце сповнялось клопотом.

Бо та піч — не чужа, українська то піч,
І думки надиха мені рідні;
То мій Луг дорогий. Запорозька то Січ,
Тільки в форми прибрались вигідні.

Наші предки колись задля краю свого
Труд важкий підіймали на плечі;
Я ж умію тепер боронити його
І служити, не злазячи з печі.

Еволюція значна зайшла від часів,
Як батьки боронились війною, —
Замість куль і шабель у нових діячів
Стало слово гаряче за зброю.

Може, зброя така оборонить наш край,
Але з нею прекепська робота:
Ще підслухає слово якесь поліцай
І в холодну завдасть патріота.

Та мене почуття обов'язків своїх
Потягає служити народу;
Щоб на душу не впав мені зрадництва гріх,
Я знайшов собі добру методу.

Так нехай же працюють словами й пером
Ті, що мають дві шкури в запасі...
І, розваживши так, я віддався цілком
Праці тій, що єдина на часі.

На таємних думках та на мріях палких
Я роботу народну обмежу;
Та зате ж для добра земляків дорогих
Я без мрій і хвилини не влежу.

І у мріях скликаю численні полки
З тих, що стати за край свій охочі,
Слово ж маю на те, щоб ховати думки,
Якщо зраджують їх мої очі.

До письменства я кличу, — звичайно, в думках,
Щоб світило над нашою ніччю,
Хоч, на жаль, мати книжку народну в руках
Я признав небезпечною річчю.

О країно моя! я зв'язав свій язик,
Щоб кохати безпечно ідею;
Але в грудях не можу я здержати крик
У годину твого ювілею.

"Ще стоїть Україна! Не вмерла вона
І вмирати не має охоти.
Кожна піч українська — фортеця міцна,
Там на чатах лежать патріоти".

Слава ж нам! бо коли б дух народу погас,
Не стерпівши свого лихоліття,
То по йому хоч зо два примірники з нас
Дочекають нового століття.

Слава нам! хоч би вмерла Вкраїна колись,
Її слід буде легко шукати:
А щоб краще навік ті сліди збереглись,
Буде зроблено з нас препарати.

28 жовтня 1898 р.

СМІЛИВИЙ ЧОЛОВІК
Я дуже сміливий: я не боюсь нікого
Слабого;
За правду битися готов я до загину
З-за тину.
Недавно я почав писать у всі газети
Памфлети.
Я лаю сміло в них, не жалуючи шкури,
Турнюри.
Я сміло всім кажу, що нам пора усім старатись
Навчатись,
Що навіть темному народу просвітиться
Годиться.
Оце я помістив новий трактат чималий
В журналі.
Там я доказую, що ми живем неладно –
Докладно.
Що вже нездатний той, що нам дійшовсь у спадок,
Порядок.
Я так сказав: “Тепер потрібне нам, панове,
Щось нове… “
В трактаті тім я говорив хоча не ясно,
Та красно,
І сміливо я підписав під оним
Псевдонім.
14 листопада 1886 р.

Перегляньте презентацію, скласти таблицю "Життєвий і творчий шлях письменника", зробіть конспект стосовно поезї "На печі"

https://present5.com/volodimir-samijlenko-ne-vmre-poeziya-na-pechi/



6  травня

8-Б

Українська мова

Тема. Розділові знаки при відокремлених обставинах

За підручником п. 36, виконати вправу 437

https://www.youtube.com/watch?v=5YlT-uyim8Y

Перегляньте теоретичний матеріал за посиланням

6 травня

8-А

Українська мова

Тема. Відокремлені обставини

За підручником п. 36, вправи 427, 437

https://www.youtube.com/watch?v=_ibXNJg09Lk

Переглянути відеоурок

5 квітня 

8-Б

Українська мова 

Тема. Відокремлені обставини

За підручником п. 36, вправа 427

https://www.youtube.com/watch?v=_ibXNJg09Lk

Переглянути відеоурок

30 квітня

8-А 8-Б

Українська література

Тема. Контрольна робота №5

 за темою " З української прози"

І. Тестові завдання 

1. Ідея твору "Ніч перед боєм" О. Довженка

а) заклик до єдності перед ворожою небезпекою;

б) засудження братовбивства;

в) возвеличення героїзму, мужності українців у роки Другої світової війни;

2. Дід Платон і дід Савка переправляли військових через річку

а) Дніпро;

б) Десну;

в) Дунай;

3. Після війни капітан Колодуб мріяв поклонитися в ноги за науку

а) діду Савці;

б) своїм землякам;

в) діду Платону;

4. Моральний урок дідів з оповідання для молодих бійців  полягає у тому , що :

а) перевернули човни й загинули разом  із  ворогами;

б) попалили всі човни й зірвали ворогові переправу;

в) зробили засідку й побили багато ворогів ;

5. У невинуватість Савка ( " Шпага Славка Беркути")  вірили

а) тренер, Лілі;

б) Стефко та Юлько;

в) Класний керівник , директор школи;

6. На кого хотів бути схожим Славко

а)на батька;

б) на тренера;

в) Юлька;

7. Хто подарував Славкові шпагу

а) тренер;

б) батько;

в) Юлько;

8. Кульмінаційний момент твору Н. Бічуї " Шпага Славки Беркути"?

а) поєдинок на шпагах  Юлька та Славки;

б) суд над Славком;

в) спізнення на виставу до Лілі;

ІІ. Встанови відповідність 

Герой

1. Славко Беркута

2. Стефко Вус

3. Юлько Ващук 

4. Лілі Теслюк

Вчинок

а) рятує сороку з поламаним  крилом

б)  страждає через недовіру однокласників

в) вірить у невинність  Беркути

г) у міліції називає чуже прізвище замість свого

Встановити відповідність

Хобі 

1. Балет

2. Малювання

3. Фехтування

Герої (героїня) твору

а) Славко Беркута

б) Юлько Ващук

в) Лілі Теслюк

г) Стефко Вус

ІІІ. Продовжити речення

1. Сьомий "Б"  збунтувався. Директор приписав це поганому впливові...

2. Нечистими руками шпагу...

3. Твір Н. Бічуї "Шпага Славка Беркута" за жанром..

4. Змалку ненавидів табун , гурт і в загорожі , і на пасовиську...

5. Серез усіх робіт він (Шептало) найбільше недолюблював крутити привід і ...

ІV. Виписати із оповідання В. Дрозда "Білий кінь Шептало" 4 фрази, які навчають бути особистістю.

Надіслати роботи до 15:00

Бажаю успіхів!


29 квітня

Українська мова

8-А  8-Б

Тема. Відокремлені додатки. Розділові знаки в реченнях із відокремленими додаткати

За підручником п. 37, вправа 445

За посиланням переглянути матеріал 

https://www.youtube.com/watch?v=b6IoreisfzA


8-А (27 квітня)

8-Б (28 квітня)

Українська мова

Тема. Відокремлені прикладки

За підручником п. 35, виконати вправи 414, 419

https://www.youtube.com/watch?v=-XV0aXvZzxo

Уважно послухайте відеоурок


26 квітня

Українська література

8-А  8-Б

Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона" 

За підручником прочитати с. 197-206, скласти план

За посиланням перегляньте матеріал до уроку

https://www.youtube.com/watch?v=MCBDhlo5D4U



23 квітня

Українська література

Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона". Повість - казка про сучасний світ

За підручником опрацювати с. 187-195, скласти план

Опрацювати презентацію за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=p0fQBpJ-FuE




22 квітня

8-А   8-Б

Українська мова

Тема. Розділові знаки в реченнях із відокремленими означеннями

За підручником опрацювати п. 34, виконати вправи 402, 403

За посиланням переглянути теоретичний матеріал

https://www.youtube.com/watch?v=I7lBK5WyJ_o

8-А (20 квітня)

8-Б (21 квітня)

Українська мова

Тема. Відокремлені й невідокремлені означення

За підруником опрацювати п. 34, вправа 410

Опрацювати матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=xKTvEYR_D24



8-А, 8-Б

19 квітня

Українська література

Тема. В. Дрозд " Білий кінь Шептало". Проблема людини в суспільстві, її знеособлення

За підручником прочитати с. 177-185, скласти тестові завдання або літературну гру, сенкан (Шептало) на вибір

https://www.youtube.com/watch?v=OjZKYLr0yn0

Опрацюйте матеріал за посиланням


8-А, 8-Б

16 квітня

Українська література

Тема. Література рідного краю Б. Грінченко 

"Панько", С. Черкасенко "Чорний блиск"

Панько

Борис Грінченко

Панько останній ускочив у дерев'яний великий цебер до чотирьох товаришів і гукнув машиністу:

— Пускай!

Цебер почав спускатися в шахту спершу тихо, а далі все швидше й швидше. Він хитався на всі боки, і шахтарі повинні були часом відпихатися від стін, щоб не вдаритись об їх,— тоді б усі сторч головою могли полетіти в шахту з розбитого цебра. Але шахта була не глибока; чорні стіни промайнули швидко, й шахтарі вже були на дні.

— Ну, вилазь! — сказав Панько й сам вискочив перший, держачи в руках динамітові патрони. Товариші почали вилазити за їм з струментом у руках.

Зараз же біля сторчової шахти пробивано новий хідник. Але величезна брила кам'яна, зустрівшись на дорозі, не давала йти далі.

Шахтарі мусили розбити цю каменюку динамітом.

За кілька ступнів вони були вже там, де треба.

Нахиляючись, вони пройшли,— чи, мабуть, краще сказати — пролізли у почату нору.

Там було мокро й темно. Дві лампи шахтарські, блимаючи, освічували чорні стіни і не менше чорні шахтарські обличчя, тільки зуби та очі біліли на тих арапських обличчях.

Робітники почали оглядати камінь.

— Ну, з їм буде морока! — промовив один.

— Та здоровий! — додав другий.

— То нічого, що здоровий, а ось подивимось, як його пробивати,— сказав Панько.— Ану лиш давай свердел!

Почали вертіти камінь, б'ючи по свердлу молотком: камінь мало подавався.

— І що б було кращий струмент узяти! — сердився Панько, що порядкував ділом.— А то цим — до вечора не зробиш дірки.

— Та й вечір недалеко,— озвався хтось.

— І добре, бо вже й кістки болять на цій чортовій роботі,— додав один шахтар.

— Не журись! — одказав молодий високий парубок,— зате завтра неділя, погуляємо!

— Погуляємо! — трохи зло відказав йому чоловік з бородою. Він приходив на роботу з села і мав сьогодні йти додому, несучи свій заробіток сім'ї. Парубок же той жив на шахті і всі гроші витрачав на себе. Перший був порядний господар і не міг бути прихильний до шибайголови шахтарської.

— Погуляємо! Вам усе тільки б гульки справляти! За гульками й діла не знаєте.

— А якого я діла не знаю? — розсердився парубок.

— А от такого, що тебе посилано взяти путящого струменту, а ти взяв казна-що.

— Велике лихо! — відмовив парубок.— Як треба буде, то підіймусь та й візьму кращий.

— А воно й справді треба взяти,— промовив Панько. — Ану лиш добудь!

— Круть-верть — зараз буде! — сказав парубок.— Ходім, Семене!

Другий парубок, той, що лаяв роботу, пішов з їм до цебра.

Три шахтарі посідали, прихилившися спинами до каменюки. Двоє почали зараз же крутити цигарки і позакурювали їх від лампи, що причепили збоку на стіні.

Панько не курив. Він дуже втомився. Сьогодні йому було багато роботи. Хотілося відпочити. Поки товариші курили й розмовляли, він мовчки сидів, приплющивши очі. Залюбки згадував, що сьогодні піде додому, обмиється, відпочине й побуде в своїй сім'ї. Сім'ї всього — жінка молода та маленький син, років три йому було. Влітку Панько хліборобив, а взимку заробляв по шахтах. Цей заробіток давав йому змогу не вбожіти, ще трохи й підправляти своє господарство.


— А со мені татко принесла з сахти?Він тепер думав про свою теплу чистеньку хатку. Вона так і в'являлась йому, а серед неї Одарка. І обличчя в Одарки так наче всміхнулося до нього. Якесь любе, лагідне почування обняло Панька, і йому так схотілося швидше туди, до неї й до сина. Ну, Данько запевне спатиме, як він прийде, але завтра вже ж спитається:

Чудний! Завсігди з матір'ю, чує, як на неї кажуть "вона", то й собі на всіх,— і на чоловіків, і на жінок,— почав казати "вона". Треба буде взяти йому в крамниці яку канхветину. Бо так тобі любо обніме за шию та й каже:

— А со принесла?

А Одарка дожидатиме його, хоч як пізно він прийде,— вона не ляже...

Усміх осяйнув умазане в сажу чорне обличчя Панькове. Йому знову схотілося побачити Одарку зараз біля себе... Ні, самому бути зараз біля неї...

— А ось і ми! — гукнув голос мало не над самим Паньком.

Панько розплющив очі. Парубки вже вернулися з струментом. Треба було робити. Трохи нехотя відірвався Панько від своїх мрій і встав.

З новим струментом робота пішла краще. Але все як каменюка подавалася погано, бо дуже тверда була.

— Та ну його к бісу,— всі руки обшмугляві — промовив чоловік з бородою, спускаючи руку з молотком.— Буде й стільки!

— Не глибоко буде, не розірве враз,— сказав Панько.

— Дарма,— удруге можна, коли треба буде.

Панько позастромлював у попровірчувані дірки патрони.

— Ну, хлопці, гайда в цебер! Я зараз позапалюю гноти.

Чотири шахтарі пішли до цебра, покинувши Панька запалювати. Парубок зачепив старого:

— А що, от і приніс, що треба, й не загаялись.

— Мовчи вже! Про тебе й кури сокочуть по смітниках, що ти такий моторний,— відмовив той.

— Та про мене хоч кури сокочуть, дядьку Андрію, а про вас і того нема! — відказав парубок, улазячи в цебер.

— Га-га-га! — зареготалися шахтарі.— От так утяв!

— Утяв! — розсердився дядько Андрій, уже стоячи в цебрі в той час, як інші ще влазили.

— Утяв! Якби йому язика втяти, так ото було б добре! А то дуже довгий,— щоб не придавило коли в шахті грудякою.

Шахтарі знову зареготались, і під регіт парубок гукнув угору:

— Піднімай!

Цебер смиконуло й піднесло вгору.

— Стій! стій! — скрикнув дядько Андрій. — А Панько?

За реготом та за спіркою шахтарі зовсім забули, що Панько мусить сісти з їми. Вони зирнули наниз і побачили Панька.

— Стій! — згукнув з усієї сили парубок.

Цебер спинився.

Панько все це бачив. Він одразу згадав, що патрони позабивано неглибоко, що гноти були короткі. Вибух мусить бути зараз — ось-ось. Коли цебер спуститься, то каміння вдарить просто на товаришів. Все це він зрозумів за одну мить.

"Що бог дасть!" — промайнуло у його в голові. І перш ніж товариші встигли гукнути, щоб спускати, він голосно крикнув:

— Піднімай!

Цебер знову смикнуло й відразу винесло нагору.

Панько повернувся, щоб кинутися набік у другий хідник.

Але саме в цю мить із темряви блисконуло ясним огнем, потім ударило, і важкий гугот струсонув шахту.

Панько почув, як щось штовхнуло його в груди й кинуло вавзнем.

Як дим розвіявся, товариші кинулись у шахту. Панько лежав зараз же тут, і його груди були однією великою кривавою раною...

Прочитати оповідання, скласти план

Перегляньте презентацію про Бориса Грінченка

https://naurok.com.ua/prezentaciya-boris-grinchenko-bagatogranna-postat-24841.html

15 квітня

8-А, 8-Б

Українська мова

Тема. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту

За підручником с. 63, вправа 92 (скласти план прочитанного)

https://www.youtube.com/watch?v=qgNsGcA1baM

За посиланням переглянути матеріал

8-А (13 квітня)

8-Б (14квітня)


Тема.  Контрольна робота за темою                      

«Речення із звертаннями, вставними словами» . Різнорівневі завдання

Варіант 1

1.  Слово чи групу слів, які називають того, до кого звернена мова, називають...

а) узагальнювальним словом;                          в)  звертанням;

б) вставним словом;                                          г)  граматичною основою.

2.  Чим найчастіше бувають виражені звертання?

а)   Іменником у називному відмінку однини та родовому множини;

б)  іменником у кличному відмінку однини та називному множини;

в) іменником у знахідному відмінку однини та множини;

г)  іменником у називному відмінку множини та родовому однини.

3. Яку синтаксичну роль відіграє звертання?

а) Підмет;                                                           в) обставина способу дії;

б) не виступає членом речення;                        г) непрямий додаток.

4. Виділіть речення зі звертанням.

а) Вечірнє сонце, дякую за день! (Л. Костенко)

б) О, недаремно, ні, в степах гули гармати (В. Сосюра).

в) Софія, як любовно називають собор кияни, - найстаріший пам'ятник, золота окраса Києва (/. Цюпа).

г) А що, знайшли якого майстра, щоб наладив нам дзиґарі на вежі? (/. Кочерга)

5. Виділіть речення із поширеним звертанням.

а) Забудь мене, пташко, забудь, не журись (Т. Шевченко).

б) Плач же, серце, плачте, очі, поки не заснули (Т. Шев­ченко).

в) Кобзарю,   знаєш,  нелегка  епоха  оцей  двадцятий  нев­гамовний вік (Л. Костенко).

г) Запалай,  мій вогнику крилатий,  полум'ям привітним і незлим (А. Малишко).

6.  Слова або сполучення слів, якими мовець виражає своє ставлення до того, про що він повідомляє, називають...

а) відокремленими;                                  в) вставними;

б) звертаннями;                                        г) однорідними.

7.  У реченні вставні слова...

а) виступають додатками;                       в) не виступають членами речення;

б) виступають присудками;                     г) виступають означеннями.

8.  Виділіть речення, у якому вставне слово виражає впев­неність.

а)  Отже, що тут багато говорити й сперечатися (М. Грушевський).

б) Ви, звичайно, знаєте мою сестру (Ю. Збанацький).

в) Відступати нам, по-перше, пізно, а по-друге, немає підстав (В. Собко).

г) Кажуть, юність нерозсудлива й тривожна (Л. Забашта).

9. Утворіть форму кличного відмінка від поданих іменників. (2 бали)

Богдан, син, людина.

10. Розставте розділові знаки у поданому реченні. (2 бали)

Зеленійте  доли і лужечки  і  орли  здіймайтесь уві млі  розливайтесь  круті бере-жечки  по вкраїнській молодій землі! (А. Малишко)

 

 

 


Варіант 2

1. З'ясуйте, у якому реченні звертання виражене прикметником.

а)  Скажи  мені,  мій  братику,  королевий  цвіте!  (Т. Шев­ченко)

б)  Спи ж ти, малесенький, пізній-бо час (Леся Українка).

в)   Діду,   серце,   голубчику,   заграй   яку-небудь   (Т.   Шев­ченко).

г)   Місяченьку!  Наш  голубоньку!   Ходи  до  нас  вечеряти (Т. Шевченко).

2. Виділіть  речення із звертанням.

а) А що, знайшли якого майстра, щоб наладив нам дзиґарі на вежі? (/. Кочерга)

б) Софія, як любовно називають собор кияни, - найстаріший пам'ятник, золота окраса Києва (/. Цюпа).

в) О, недаремно, ні, в степах гули гармати (В. Сосюра).

г) Вечірнє сонце, дякую за день! (Л. Костенко)

3. Визначте речення з непоширенним  звертанням.

а)  Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!.. (О. Олесь)

б)  Україно   моя,   Україно,   я   для   тебе   на   світі   живу (Д. Павличко).

в)  Глянь оком щирим, о Божий Сину, на нашу землю, на Україну (О. Закидальська).

г)   З-за моря  припливла  сюди,  кохана чарівнице?  (Леся Українка)

4.  Виділіть рядок, у якому всі слова — у правильній формі кличного відмінка.

а)   Калино   Федорівно,   Семене   Львовичу,   Віталію   Пет­ровичу;

б)   Катерина   Кирилівна,   Петре   Владиславович,   Мироне Остаповичу;

в)   Соломіє   Марківно,    Леве   Станіславович,    Маргарита Георгіївна;

г)   Никанор  Ігорович,  Христино  Данилівна,  Дмитре  Іва­новичу.

5. Комою звертання виділяють тоді, коли...

а) вимовляють з окличною інтонацією;

б) вимовляють голосно;

в) вимовляють без окличної інтонації;

г) повторюють.

6.  У реченні вставні слова...

а) виступають додатками;                       в) не виступають членами речення;

б) виступають присудками;                     г) виступають означеннями.

7. Вставними називають слова або сполучення слів...

а)  які називають особу або предмет, до яких звертається мовець;

б)  якими мовець виражає своє ставлення до того, про що повідомляє;

в)  які  виділені в  реченні  для  посилення  його  змісту й значення;

г)  які відносяться до одного й того самого члена речення й виконують однакові синтаксичні функції.

8. Виділіть речення, у якому вставне слово виражає впевненість/невпевненість.

а)  Здавалось, оце — вже навічно. Лише у мене це жило... (/. Муратов).

б)  Погане,  я  чував,  життя  собаче,  недобре  ж  і Вовкам (Л. Глібов)

в) Почин, кажуть, великий чоловік (Панас Мирний).

г)  З ділом,   бач,   у   нас   ніколи   не   розходяться   слова (П. Дорошко).

9. Утворіть форму кличного відмінка від поданих іменників. (2 бали)

Василь, любов, дорога.

10. Розставте розділові знаки у поданому реченні. (2 бали)

Краю героїчний  пісне соколина  ми розбили бурі вільними грудьми  підняли ми в лузі журну ту калину  Україну славну звеселили ми. (В. Сосюра).


12 квітня

8-А, 8- Б

Українська література

Тема. Позакласне читання. Олесь Бердник "Хто зважиться - вогняним наречеться". Фантастична повість

“Хто зважиться – вогняним наречеться” аналіз

Автор – Олесь Бердник


Рік написання – 1990


Жанр – повість


Тема – подорож друзів до незвіданих світів


Ідея – «лише серце, яке полюбить казку більше за своє життя, врятує Планету Квітів». Автор наголошує, що лише любов до прекрасного, відповідальність за прийняте рішення, вміння вчасно прийти на допомогу врятують не тільки фантастичну Планету Казки, а й нашу Землю.


У цій фантастичній повісті 4 частини, які розповідають про подорож дітей.


І частина.


Тема: поблизу Вогників у Чортовій долині в горобину ніч впало 2 метеорити. Славко знайомиться з Нанті і її бабусею.


ІІ частина


Тема: Катя (Нанті) і Славко розповіли про Планету Квітів (Край Казки) учителю астрономії Максимові Івановичу; Онопрій (Прі) зірвав чудо-цвіт; Нанті і бабуся полетіли на свою планету.


ІІІ частина


Тема: зустріч із космонавтом; трійка друзів на Памірі; Славко і Ліна на Марсі.


ІV частина


Тема: Славко з роботом врятували Ліну; діти подружилися з Роном із Юпітера (планети Ра); від сили вогняного і люблячого серця Славка розтанули сніги на Планеті Квітів.


Сюжет твору

Славко – головний герой повісті. Він навчається у 6 класі, дуже любить казки і водночас є сміливим, чесним, наполегливим, допитливим хлопцем. Щоб допомогти своїй казковій знайомій Нанті Славко, ризикуючи власним життям, разом зі шкільною подругою Ліною вирушає до далеких світів, до Планети Казки. На своєму шляху друзі переживають цікаві пригоди. Знайомляться з Роном із планети Ра, подорожують у Космосі на срібній чечевиці, рятують квітоподібних медуз й актиній – жителів Планети Квітів. Зустрічають небезпеку, зазнають гіркої зради і далеко від рідної планети Земля усвідомлюють, як сильно вони її люблять.


У кінці письменник запитує: «Хочеш, Земле, стати планетою збратаних людей і квітів?» Тобто планетою прекрасного, планетою любові і добра. Звичайно ж, це питання адресоване нам, людям, від яких залежить, якою буде наша планета. Діти виростають і перестають вірити в казку, заклопотані важкими буденними справами. А от Славко після таких пригод, залишиться романтиком на все життя.

Опрацюйте поданий матеріал, зробіть конспект


9 квітня

8-А 8-Б

Українська література

Тема. Н. Бічуя "Шпага Славка Беркути". Справжня дружба, чесність, взаємопідтримка і відповідальність, моральний вибір у житті

За підручником прочитати с. 165-175, письмово завдання 12 с. 176, ( обсяг до 1 сторінки)



      8-А 8-Б

8 квітня

Українська мова

Тема. Поняття про відокремлення

За підручником опрацювати п. 34, виконати вправи 399, 401 

За посиланням уважно прослухайте новий матеріал    https://www.youtube.com/watch?v=MOL0WQk8joQ

8-А 6 квітня

8-Б 7 квітня

Українська мова

Тема. Вставні речення, розділові знаки при них

Прослухайте теоретичний матеріал за посиланням

 https://www.youtube.com/watch?v=Qr2CRC8AkLY

За підручником опрацювати п. 39 , виконайте  вправи 389, 390



5 квітня

8-А 8-Б

Українська література

Тема. Н. Бічуя "Шпага Славка Беркути". Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі

Прослухайте матеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=VYxCu5ID8CE

За підручником прочитати с. 154-165, скласти тестові завдання












************************

8-А, 8-Б

22 січня

Українська література

Продовжуємо вивчення твору І. Карпенка- Карого "Сто тисяч"

Тема. Основні засоби змалювання образу Герасима Калитки

Записати в зошит 

Риси характеру Герасима Калитки 

 а) жадність і підступність;

 б) заздрість та хитрість; 

в) лицемірство і зажерливість;

 г) лицемірство та деспотизм.

 Г. Калитка та оточення: 

а) зневажливе ставлення до освіти, членів родини; 

б) постійне прагнення до збагачення;

 в) здатність до ризику;

 г) знання законів і водночас протиправні дії;

 д) обмеженість у якості власного харчування та робітників;

 е) чутливість до образи на свою адресу;

 є) «невсипущість» (Копач);

 ж) грубість і черствість.

Прочитати поданий матеріал 

Герасим Калитка — відомий образ багатія-здирника, зажер­ливого шахрая в творчості І. Карпенка-Карого. Драматург розкри­ває цей образ правдиво, вдаючись до таких засобів змалювання, як монолог самого персонажа, характеристик, які дають йому інші пер­сонажі, діалоги. Все це дозволяє не лише уявити Калитку, а й ви­крити його негативні риси.

Почнемо з того, що прізвище Калитка говорить про сутність цієї людини: жадоба, ненаситність у багатстві. Калитка — це уза­гальнений образ таких же «хазяїнів», які втрачають усе людське у гонитві за збагаченням. З перших рядків ми дізнаємося про те, які думки непокоять Герасима Калитку. Живучи не в бідності, він зазі­хає на добро інших, заздрячи Жолудю, нарікаючи на невезіння; го­ворить про те, що таку силу грошей можна заробити лише нечес­ним шляхом. Даючи характеристику своєму конкуренту, він ви­значає свою суть, бо як же інакше можна охарактеризувати людину, коли її життєвим кредом є — «Лупи та дай!»

Свій власний шлях до збагачення Герасим прокладає так, що він мусить недоїдати і недопивати. Жадібність, скупість, ненаситність у грошах представлена автором у позиції господаря Калитки: ні світ ні зоря він всіх примушує працювати, пильнуючи, аби робітники зай­вого не з’їли. Користолюбство Г. Калитки проявляється у його намі­рі одружити сина з донькою багатія Пузиря: «Мені треба невістку з приданим, з грішми». Його не хвилюють людські почуття, він забу­ває про те, що у світі є любов, кохання, бо на першому місці для нього — гроші. Калитка знущається над своєю дружиною, яка весь день пра­цює не покладаючи рук, а у свято не має права навіть узяти коней, щоб поїхати до церкви. А коли дружина лається з ним, Калитка б’є її. Це вже є підтвердженням того, що людина деградує. Скупість проявля­ється у всьому: обіцяючи дати якусь суму робітникові, Г. Калитка вдає, що забув про обіцянку. Змальовуючи сцену купівлі фальшивих грошей і розповідаючи про результат цієї махінації, драматург підво­дить читача до остаточної характеристики цього образу. Торгуючись із кумом Савкою, Г. Калитка виймає ножа з-за халяви... Справу про­грано — і він втрачає бажання жити, нарікаючи на долю: «Краще смерть, ніж така потеря».

Д/з: прочитати дії 3, 4 (с. 101-109), виписати цитати до образу Г. Калитки

**********Бажаю успіхів! **********




21 січня

Українська мова

8-А, 8-Б

Тема. Р.м. Усне повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі

Повторити матеріал про односкладні прості речення

 Прочитати текст. Дібрати до нього заголовок. Довести, що висловлювання належить до наукового стилю.

Своєрідність структури односкладних речень, більша чи менша пов’язаність їх з тією або іншою сферою мовлення забезпечують їм важливе місце в системі стилістичних засобів синтаксису.

Для означено-особових речень характерне перенесення акценту з виконавця дії на дію. Вони вживаються в розмовному мовленні, у художніх текстах, часом і публіцистиці. Відомі такі речення й науковому стилеві, зокрема навчальному та популярному різновидам. Наприклад: Побудувавши зображення кожної точки фігури, дістанемо зображення самої фігури. Наведемо деякі властивості зображення фігури на площині, які випливають з описаної її побудови.

Неозначено-особові речення характерні тим, що виконавець дії не називається з якихось причин, невідомий або не становить інтересу. Поширені такі конструкції в розмовному мовленні та в художньому стилі, рідше в публіцистиці (особливо в заголовках) та в наукових текстах.

Узагальнено-особові речення містять узагальнені судження, уживаються переважно в розмовному мовленні, у народній творчості (здебільшого в прислів’ях та приказках). Узагальнений характер цих речень дає підстави застосовувати їх паралельно з інфінітивними конструкціями у висловах на позначення неможливості заради чогось. Наприклад: Нічого тут уже не вдієш. — То що вдіяти за таких обставин?

Синтаксична структура безособових речень зумовлює широке поле застосування їх, а пов’язаність із певними стилями та ступінь емоційної забарвленості залежать від лексичного наповнення. Спільним у всіх сферах мовлення є те, що в безособових реченнях наголошується на результаті дії, на незалежності певного стану, у якому перебуває людина, від її волі, на об’єктивності природних процесів. Офіційно-діловий та науковий стилі використовують речення з дієсловами в безособовій формі та з конструкціями на —но, —то. У таких текстах ідеться про наслідки якихось заходів чи подій у момент мовлення. Широко вживані безособові конструкції і у фольклорі: Наорано, насіяно, та нікому жати. Вельми доречні безособові конструкції в описах природи та переживань людини, коли вона залишається віч­на-віч із природою. За допомогою таких речень відтворюється напружений душевний стан персонажа чи автора (За О. Пономаревим).

Д/з:  Зробити висновок про роль односкладних дієслівних речень у мовленні, узагальнивши матеріал, поданий в опрацьованому тексті(виконати письмово в зошиті)


8-А (19 січня)

8-Б (20 січня)

Українська мова

Продовжуємо вивчення односкладних речень.

Тема. Односкладні речення як частини складного речення.


 Односкладні речення як частини складного речення. Синтаксичний розбір односкладних речень

Хід уроку

АЛГОРИТМ

синтаксичного розбору односкладного речення

 


 Спишіть складні речення, розкриваючи дужки. Підкресліть односкладні речення, які є частинами складних.
1. Уже йшлося до весілля, коли раптом ро(з,с)почалася війна (С. Музиченко). 2. Снігами землю зам(и,е)ло, яріли ще морозів жала (А. Луценко). 3. Поглянь: вуалі (біло)сніжні смагляві вишні надягли (Д. Іванов). 4. Сумно і смутно людині, кбли висихає і сліпне уява... (О. Довженко). 5. Йду по тонкому пам'яті льоду - і під ногами кришаться крижини (М. Ільницький).
II. Обведіть кружком і схарактеризуйте сполучники, якими з'єднані частини складних речень.

За підручником опрацювати п. 24,25 , виконати вправу 281


18 січня 

8-А, 8-Б

Українська література

Тема. І. Карпенко-Карий "Сто тисяч". Проблема влади грошей- наскрізна і "вічна" у світовому мистецтві 

За підручником опрацювати с. 94-101 (прочитати дію 2 ), скласти тестові завдання або літературну гру "Так" "Ні"


15 січня

8-А, 8-Б

Українська література

Тема. І. Карпенко- Карий. Трагікомедія "Сто тисяч" - класичний взірець українського "театру корифеїв"

За підручником ознайомитися із змістом твору на с. 85-92, виконати тестові завдання на с. 92 (1-3), за бажанням можете скласти свої тестові завдання або літературну гру "Так ", "Ні"

У вільний час можете переглянути фільм  https://www.youtube.com/watch?v=r_OK23kk60w


14 січня

8-А, 8-Б

Українська мова

Тема. Називні речення

За підручником опрацювати  п. 24, виконати вправу 279

Перегляньте фрагмент відеоуроку з даної теми  

https://www.youtube.com/watch?v=w5YIyciRm48


8-А (12.01)

8-Б (13.01)

Українська мова

Тема. Безособові речення. Способи вираження присудка

За підручником опрацювати п.23, вивчити правила, виконати вправу 266

https://www.youtube.com/watch?v=4Qk5P_VPg20

Перегляньте фрагмент відеоуроку



11 січня

Українська література

8-А, 8-Б

Тема. І. Карпенко- Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст. "Театр корифеїв"

За підручником опрацювати с. 84-85 , зробити конспект

https://www.youtube.com/watch?v=OnOZWCL7bJs




                       13 листопада

 8-А, 8-Б

Українська література

Тема. Леся Українка. Життя поетеси , її мужність і сила духу. Вірш "Давня весна". Ідея вільної творчості людини в поезії "Хотіла б я піснею стати"

Опрацювати с. 41-45(конспект) , с. 44(1-3), с. 45 (завд. 10)

https://youtu.be/slqqB2tWiiA


             8-А (10.11)            8-Б (10.11)

Тема.Способи вираження присудка

Опрацювати за підручником параграф 9, вивчити правила , у класі виконати вправу 115, д/з : вправа 120, вивчити правила з параграфа.

https://www.youtube.com/watch?v=rUg4L9pb_o0 

Перегляньте посилання!


                          8-Б (11.11) 8-А (12.11)

Тема. Складений іменний присудок

За підручником опрацювати п.10 , вивчити правила, у класі виконати вправу 128, д/з: п. 10, вправа 134




Комментариев нет:

Отправить комментарий