Дистанційна освіта 6 клас




Дистанційне навчання 2021-2022
6-Б клас


Добрий день,мої любі діти!
Вітаю вас на моєму блозі,сподіваюся на плідну співпрацю,бажаю успіхів,натхнення,миру!
Моя електронна адреса nadia150767@ukr.net

НАВЧАЛЬНА  ПРАКТИКА

Доброго дня, шановні учні, у нас з вами розпочалася навчальна практика, отримуйте матеріали , які будуть для вас корисними

9 червня
Українська мова
Тема. Створення ментальних карт до вивчених тем із мови
Шановні учні, сьогодні ми з вами виконаємо цікавий вид роботи, а саме: ознайомимося із поняттям "ментальна карта" , як вона створюється , самі спробуємо створити на одну із мовних тем  (за бажанням ) таку карту
1. Ознайомлення з поняттям "ментальна карта"






2. Зразки ментальних карт до мовних тем 6 класу

Учнів 6-Б класу я можу охарактеризувати так:












3.Перегляньте зразок ментальної карти за посиланням

4. Створення власної ментальної карти  до мовної теми, яка вам найбільше запам'яталася, за бажанням,  створену карту можете надіслати вчителю

Бажаю успіхів!!!



8 червня
Українська література
Вид заняття:  Урок -гра
Тема. Як ти знаєш літературу 6 класу
Любі діти, сьогодні ми з вами пограємо, згадавши при цьому матеріал , який вивчали протягом року, вам сподобається
1.Відкрийте вікно і дайте відповідь на питання

2.Дати відповідь на питання


3. Кросворд байки Л. Глібова

Бажаю успіхів!!!


7 червня
Українська мова
Вид заняття: Вікторина
Тема.«Мово рідна, слово рідне»

1. Відгадайте загадку, в зошитах запишіть слово-відгадку, підкресліть однакову частину слів і вимовте звуки, якими різняться ці слова.

З К дерева захищає,

І на них вона завжди,

З Н звірятко заховає

Коли треба, віди.

З Г з-за хмари виглядає,

Шапку сніжну не скидає.


  • 2. Відгадайте загадку, слова-відгадки запишіть, полічіть кількість звуків та букв, зробіть звуко-буквенний аналіз.

На мені молотять

За снопом новий сніп,

А якщо з кінця читати,

Будуть миші враз тікати


У затінку моїм

Мене ти у спеку вихваляєш,

А літери лиш перестав -

І цілий ліс спиляєш.

Можна запропонувати загадки - „хитрі” питання.

  • 1) Як записати з 3-х літер „мерзла вода”? 
  • 2) Що стоїть посеред Києва? 
  • 3) Що стоїть між вікнами і дверима? 
  • 4) Чим закінчується день? Починається ніч? 
  • 5) Вечір чим кінчається, а ранок починається? 
  • 6) Чим кінчається літо, а починається осінь? 
  • 7) Назва якої птиці складається з сорока „а”? 

    • 1. Відгадайте загадки, слова-відгадки запишіть в зошиті, полічіть у них голосні звуки.
    • 1) Повернулось до сонця золоте денце. 
    • 2) Не стукне, не грюкне, а у вікно увійде 
    • 3) Я росла в темній темниці,

    Як зросла - взяли в світлиці,

    З мене шкуру всі деруть,

    Пироги з мене печуть.

    Відгадайте, хто ж я є,

    І назвіть ім'я моє.

    2. Відгадайте загадки, слова-відгадки запишіть в зошиті, полічіть у них приголосні звуки.

    Ой, за лісом, за пралісом золота діжа горить 

    Швидко цей птах літає,

    Безліч мошок поїдає,

    За гніздом вікно будує,

    Тільки в нас він не зимує.

    Без рук, без сокири, а зроблена хатина

    Губить він живії душі,

    На печі він спить в кожусі. 

    Що то за гість, що темряву їсть?

    3. Відгадайте загадки, слова-відгадки запишіть в зошиті, полічіть у них кількість звуків і букв, випишіть їх.

    Не мотор, а шумить,

    Не пілот, а летить,

    Не гадюка, а жалить.


    Без рук, без ніг, тільки з рогами,

    А ходить під небесами.


    Як подивишся на нього,

    Бачиш в нім себе самого

    Отаким, яким буваєш.

    Що це, друже? Відгадаєш?


    На городі молода

    Пишні коси розплела,

    І в зелені хустинки

    Золоті хова зернинки.


    • 4. Відгадайте загадки, у словах-відгадках вимовте і полічіть склади:
    • 1) Чорне сукно лізе у вікно? 
    • 2) Повзун повзе, сімсот голок несе 
    • 3) Чим більше з неї береш, тим більшою вона стає
    • 4) Стоїть дід над водою і хитає сивою головою.
    • 5) Удень спить, а як ніч прийде, на вогонь летить. 
    • 5. Відгадайте загадки, слова-відгадки запишіть в зошиті і вимовте, наголосивши на одному з складів:
    • 1) Летить коник, басує,

    Полем-долом пустує,

    Ніхто його не впіймає

    І не загнуздає.


    • 2) Взимку біле, навесні чорне,

    влітку зелене, восени стрижене .


    • 3) Блищить, біжить, гадючиться, і все по низині крутиться. 


    1. Відгадайте загадки, випишіть слова з апострофом, підкресліть букви, після яких він стоїть.

    Тоненьке, вузеньке, по землі в'ється,

    Як батіг довге, але зовсім не б'ється.

    • (
    • 2. Відгадайте загадки, випишіть слова з апострофом, підкресліть букви, перед якими він стоїть.
    • 1) Не звір, а з рогами, не птиця, а з пір'ям, не людина, а в одязі. 
    • 2) Один ллє, другий п'є, третій росте.
    • 3) Коло носа в'ється, а в руки не дається
    • 3. Відгадайте загадки, випишіть слова-відгадки, підкресліть букви, перед якими і після яких стоїть апостроф.
    • 1) Ні се, ні те, а кожному треба

    І кожний має, та ніхто не вгадає.


    • 2) Летів птах та на воду бах!

    Води не змутив і сам не полетів.


    • 3) Сорок п'ят і сорок п'ят - скільки буде? 
    • 4) Його б'ють, а він не плаче, іще вище скаче. 


    • 1. Відгадайте загадки, в зошити запишіть у дві колонки слова, що відповідають на питання хто? і що? Поясність.
    • 1) Прилетіли гості, сіли на помості,

    Узяли по латі й зробити хату.


    • 2) Біжить свинка, вирізана спинка,

    Огляньтеся назад, а й сліду не знать.


    • 2. Відгадайте загадки, запишіть слова-відгадки, усно поставте питання до них, скажіть кого або що вони називають.
    • 1) Я труд поважаю:

    Все літом у полі, до гаю,

    Збираю медок із різних квіток.

    Кого не люблю, того жалом колю.


    • 2) Літом наїдається, а зимою висипається.
    • 3) Кругле озерце, яке ніколи не замерзає. 
    • 3. Загадки відгадайте, з них випишіть іменники, поставте до них питання. Зразок : очей - чого? Назвіть відмінок.
    • 1) Я своїх очей не маю, а іншим бачити допомагаю. (
    • 2) В синім небі путь моя,

    швидше всіх літаю я,

    Маю крила, хоч не птах,

    Люди звуть мене.... 

    3) Які ноги, такий ніс

    По болоту ходить скрізь 

        • 4. Загадки відгадайте, іменники - відгадки запишіть, визначте, до якої групи за значенням вони належать. Зразок: латаття - назва рослин.
        • 1) Сірий, та не вовк,

        Довговухий, та не заєць,

        З копитами та не кінь.

        2) Зубів багато, а само не їсть,

        Усе хапає, а собі нічого не залишає.

        Де пройшло, там чисто стало.

        • 3) Не електрика, не газ, світить всюди в нічний час
        • 5. Загадки відгадайте, відгадки запишіть і визначте рід.
        • 1) Яке взуття в огні гнеться,

        А з ніг не скидається? 

        • 2) Сторожем не служить, а всіх рано будить. 
        • 3) Що воно за штука, що день і ніч стука.
        • 4) Не людина, а говорить.
        • 6. Відгадайте загадки, випишіть з них іменники, вкажіть у дужках їх число, відмінок.
        • 1) Проти сонця, де тепленько,

        Там свинки лежать гладенькі,

        А як тільки осінь прийде,

        Зразу з хати баба вийде,

        Одрубає де хвости,

        Кличе дітей, щоб несли. 

        2)Біле, як сорочка,

        Пухнасте, як квочка.

        Крил не має, а гарно літає,

        Що це за птах, що сонця боїться? 

        У кожному класі програма визначає певну кількість слів, правопис яких треба дітям запам'ятати. Тут у пригоді стануть загадки.

        1) Ведмідь - Буркотливий, вайлуватий,

        Ходить лісом дід лахматий,

        Одягнувся в кожушину,

        Мед шукає і ожину.

        2) Дятел - Б'ється, стука молоток,

        Поправляє наш садок.

        • 3) Заєць - Що то за птах, що в чужі гнізда свої яйця кладе?
        • 4) Олівець - Грамоти не знаю, а цілий вік пишу.
        • 5) Грім - Ревнув віл на сто гір.
        • 6) Кишені - А в нашого парубка з обох боків зарубка.
        • 7) Електрика - Вогнем не запалити, водою не погасити.
        • 8) Цибуля - Що не робить болю ані печалі, а до сліз доводить?
        • 9) Метелик - У день спить,а як ніч прийде, на вогонь летить.
        • 10) Письмо - Біле поле, чорне насіння. Хто його сіє, той розуміє.
    • Дякую, ви молодці!
2 червня
Українська мова
Вид заняття: Мовознавча вікторина 
Тема.  Лінгвістична вікторина знавців рідної мови

Мета:повторити і закріпити знання студентів із лексикології, фразеології, морфології, усної народної творчості, збагачувати словниковий запас студентів; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати культуру мовлення студентів, любов до української мови, повагу до народної мудрості, почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за спільну справу, пробудити у студентів почуття національної свідомості.

Сьогоднішній захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже, однією із найчисленніших мов слов'янського походження є саме українська мова, мова України, українського народу, наша рідна мова!

Сьогодні ми працюватимемо із мовними перлами, які виражені різними жанрами усної народної творчості, що започаткували дуже давно наші предки. Саме в усній народній творчості відображений їхній світогляд, їх вірування та культура. І ми, як гідні нащадки, повинні зберігати, примножувати і передавати ці духовні багатств

Наша зустріч буде проходити у формі мовної вікторини. У змаганні братимуть участь 3 команди. Команди мають обрати собі назву  і капітанів команд.

Отже, перевіримо ваші знання української мови та української усної народної творчості загалом.

І тур. «Народ скаже, як зав’яже»

Один із визначних скарбів усної народної творчості є прислів’я та приказки, в яких зосереджена народна мудрість. Протягом І туру кожній команді по черзі будуть запропоновані частини прислів’їв, які необхідно продовжити; якщо одна команда не дає відповіді, то це право переходить до команди суперника. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Отож, вперед.

1.Праця годує …

2.Хто не робить…

3.Куй залізо…

4.Що посієш…

5.Зробив діло…

6.Не вір словам…

7.Лінивий двічі робить, а скупий…

8.Життя прожити - …(

9.Вовків боятися….

10.Дарованому коневі…

11.Або пан…

12.Вік живи…

ІІ тур нашої вікторини - «Знавці фразеологізмів».


1. Розбити глека

1. Полатати боки

2. Волосся дибом встає

2. Ні риба, ні м’ясо

3. Сьома вода на киселі

3. Бідний як церковна миша

4. Рвати на собі волосся

4. Кров холоне в жилах

5. Хоч вовком вий

5. Чорна кішка пробігла

6. Нам’яти вуха

6. Нашому тинові двоюрідний пліт

7. Ні Богу свічка, ні чортові кочерга

7. Як цвіту в городі

8. Хоч греблю гати

8. Битися головою об стіл

9. Голий як бубон

9. Вилами по воді писано

10. Баба надвоє ворожила

10. Хоч ґвалт кричи

 ІІІ тур нашої вікторини - «Мовне асорті».

Кожній команді і кожному її учаснику будуть запропоновані питання, на які необхідно дати відповідь. Якщо одна команда не дає відповіді, то це питання не зараховується. Вигукувати та підказувати забороняється, навіть у межах однієї команди, гравець має відповідати самостійно. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Питання :

1. Скільки букв в українському алфавіті? 

2. Назвіть останній відмінок української мови.

3. Який знак в українській мові не є розділовим? 

4. Скільки голосних в українській мові?

5. Поставте займенник «себе» в Н.в. 

6. Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин?

7. Скільки звуків у слові «кущ»?

8. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку?

9. Рід іменника «сирота».

10. Головні члени речення. 

11. Поставте у кличний відмінок слово «юнак»

12. Яка частина мови вказує на предмет, але не називає його?

13. Чуже мовлення, передане дослівно.

14. Дослівно наведений уривок з якогось тексту.

15. Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків. 

16. Назвіть знак, що позначає роздільну вимову.

17. Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? 

18. Розділ науки, який вивчає звуки. 

19. Поставте дієслово «вигукувати» у наказовий спосіб.

20. Поставте іменник «мати» у М.в.

21. Назвіть слова з префіксом -прі. 

22. Скільки звуків у слові «ходжу»?

23. Частина слова без закінчення. 

24. Державна мова України?

Ви молодці! Дякую за роботу!


1 червня
Українська література
Вид заняття: Онлайн подорож
Тема. Віртуальна екскурсія «Національний музей Т. Шевченка»
Сьогодні ми з вами відправляємося в захоплюючу подорож до міста Києва, де відвідаємо Національний музей Т. Шевченка
За посиланням перегляньте екскурсію
Національний музей Тараса Шевченка презентує творчий доробок та життєвий шлях академіка Імператорської академії мистецтв, українського художника, поета, філософа, громадського діяча.

Ідея створення Музею з’явилася одразу після смерті поета, коли його друзі почали ретельно збирати все, що було пов’язано з ним і його творчістю.

В 1933 р. на базі Всеукраїнського літературного музею в Харкові було створено Галерею картин Т. Шевченка, яка почала діяти з 1934 р. В квітні 1941 р. в Маріїнському палаці Києва відкрився Центральний музей Т.Г. Шевченка, але його діяльність була призупинена у зв’язку з початком Великої вітчизняної війни. В 1941 р. фонди музею були евакуйовані до Новосибірська, але певна кількість експонатів залишилася в Києві.

Після війни музей відновив свою роботу в 1949 р. Сьогодні у виставкових залах музею представлені оригінали картин Т. Шевченка, які принесли йому славу одного з провідних художників Російської імперії. Тут експонуються збережені друзями особисті речі митця, чисельні оригінальні твори Тараса Шевченка, архівні матеріали про часи його навчання в Академії мистецтв у Санкт-Петербурзі та діяльності в складі Кирило-Мефодіївського товариства, рідкісні фотографії поета, прижиттєві видання з дарчими написами.

Окрім творчого спадку Т. Шевченка в музеї представлені живописні та графічні твори його сучасників – К. Брюллова, В. Штернберга, М. Лаврова, М. Сажина, І. Соколова, а також оригінали відомих портретів, створених вже після смерті поета І. Репіним, С. Васильківським, Ф. Кричевським та ін.

Будівля на бульварі Тараса Шевченка, в якій розташований сучасний музей, в другій половині ХІХ ст. належала родині Терещенків – відомих меценатів та колекціонерів творів образотворчого мистецтва. Цукровий магнат і меценат Микола Терещенко придбав її у 1875 році На замовлення нового власника було проведено перебудову будинку в стилі Ренесанс. Після чого, зведена ще в1840-х рр.будівля перетворилася на прекрасний палац і окрасу Києва. У просторих залах маєтку Микола Терещенко розмістив художню колекцію, яка включала картини І.Айвазовського, І. Шишкіна, І. Репіна, В. Верещагіна. Після революції 1917 р. родина Терещенків емігрувала за кордон, будинок було експропрійовано і передано у державну власність. Після війни, коли постало питання про розміщення музею Т. Шевченка, було обрано саме цю архітектурну пам’ятку. Саме тут, у будівлі, де міг бувати Тарас Шевченко, 24 квітня 1949 року відкрито Державний музей Т. Г. Шевченка. 31 березня 2001 р. музей отримав статус національного.
Приємної екскурсіїї в музеї!

31 травня
Українська мова
Вид заняття: Урок- гра
Тема. Вчимо наголоси
За посиланням перегляньте відео і пройдіть тест, завдання дуже цікаве

Бажаю успіхів!!!





27 травня
Українська література
Тема. Підсумково - узагальнювальний урок
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА 7 КЛАС
  • Іван Франко. «Захар Беркут»

  • Андрій Чайковський. «За сестрою»

  • Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять»

  • Григір Тютюнник. «Климко»

  • Олекса Стороженко. «Скарб»

  • Богдан Лепкий. «Мишка»

  • Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

  • Любов Пономаренко. «Гер переможений»

  • Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»


26 травня
Українська мова
Тема. Підсумковий урок
1. Переглянути відео за посиланням
Д/З: письмово виконати завдання з відео


25 травня
Українська мова
Тема. Повторення , узагальнення матеріалу з морфології та орфографії
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів із морфології та орфографії; удосконалювати навички визначати іменні частини мови, пояснювати орфограми в них; розвивати мислення, пам’ять, увагу; виховувати любов до рідного слова

1. Переглянути відео за посиланням
 Д/З: виконати тестові завдання за посиланням


25травня
Українська  література
Тема. Повторення , систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал із літератури; розвивати пам'ять, образне й логічне мислення, уміння аналізувати художній твір, висловлювати свою думку про нього.

Літературна вікторина.

Визначте назву твору за їх темами та мотивами.

1) Заради наукового відкриття друзі провели майже все літо в бібліотеці. 

2) Домашня тварина мала дивне ім’я Контрибуція й виступила в ролі бика.

3) Героїня цього твору хвалилася своїми лінощами й нахабством. 

4) Герої цього твору не могли вийти з міста, бо не вміли вимовляти займенник «ти». 

5) У якому творі запах полину допоміг героєві згадати батьківщину? 

6) Герой цього твору все своє життя присвятив поширенню освіти через друковану книгу. 

7) Героїні поезії дуже заздрить трьохсотлітня гава. 

8) У цьому творі діють страшні сині жаби. 

9) Родинним затишком, маминою доброю посмішкою, мотузочком диму від печі віє в поезіях…

10) В основі його творів, назву жанру яких він придумав сам, лежать народні анекдоти, що влучно підмічають курйози життя. Це письменник… 

11) Українці вважають його своїм духовним батьком, головна його тривога — не особисте щастя й добробут, а доля рідного народу. Це…

12) Горда, незламна, справедлива, романтична сама, як і ліричні героїні її поезій. 

Д/з: надіслати відповіді на вікторину

24 травня
Українська мова
Тема. Повторення й узагальнення матеріалу з словотвору й орфографії
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів зі словотвору й орфографії; удосконалити вміння здійснювати словотвірний аналіз, пояснювати вивчені орфограми
1. Перегляньте відео за посиланням

2. Виконати тренувальні вправи.

1)  Утворіть слова способом осново- і словоскладання.

Аварійний, небезпечний. Більш, менш. Взаємний, діяти. Сухий, стояти. Сталь, варити. Видимо, невидимо. Хліб, сіль. Хліб, робити. В один раз. Багато, рік. Час, писати. Випуклий, вгнутий. Сухий, віяти.

2)  Перепишіть слова, розкриваючи дужки. Поясніть орфограми.

(Не)доглянути, (не)дивись, (не)рахувати, (не)вірити, (не)зчутися, (не)навидіти, (не)волити, (не)хтувати, (не)зраджувати, (не)покоїти, (не)поспішати, (не)терпіти, (не)злічити, (не)здогадатися, (не)квапитися, (не)знати.

Д/З: виконати тестові завдання 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7066098

 20 травня
Українська література
Тема. Література рідного краю
Г. Бойко "Як Андрійко став умійком"
Мета: - ознайомити дітей із життєвим і творчим шляхом поета-земляка;
-зацікавити його творчістю;
-удосконалювати вміння читати уважно та вдумливо;
- розвивати творче осмислення прочитаного, уміння самостійно
опрацьовувати додатковий літературний матеріал;
-розвивати критичне, логічне, асоціативне мислення;
- виховувати ввічливість, порядність, любов до прекрасного, інтерес до
книжки, до письменників рідного краю.
1. Переглянути презентацію про Г. Бойка

2. Прочитайте поданий вірш

Про Андрійка-Неумійка

 

Це Андрійко-

Неумійко.

Ну й хлопчина! Ну й мастак!

В школі, вдома —

Скрізь у всьому

Завжди в нього все не так.


Починає,

Поспішає,

А виходить на одне:

Наш Андрійко-

Неумійко —

Що не візьме — те не втне.


В зошит білий

Ляпка сіла.

Що робить йому тепер?

Став завзято

Витирати —

Дірку в зошиті протер.


Став він хату

Підмітати —

Та ще дужче насмітив.

Взявся, діти,

Посуд мити —

Склянку з блюдечком розбив.


Десь поділись,

Загубились

Ґудзики на комірці,

Став ладнати,

Пришивати —

Зшив з сорочкою штанці!


У Андрійка-

Неумійка

Молоток є і гвіздки.

Він до діла

Взявся сміло —

Бац!.. На пальцях — синяки.


Став санчата

Фарбувати,

Фарбу й щіточку приніс —

Сині в нього

Руки й ноги,

Навіть вуха, навіть ніс.


Він картинку

Із «Барвінка»

Для газети вирізав.

— Ой, загине

Скатертина! —

Братик плачучи сказав.


От Андрійко-

Неумійко

Клеїть змія-летунця.

Клеїть змія —

Не уміє,

Сам прилип він до стільця.


Взяв лопату

І копати

Він круг яблуньки почав.

— Ой Андрійку-

Неумійку,

Ти ж коріння порубав!


На ялицю

Шпаківницю

Він повісити поліз,

Та злякався

І зірвався, —

На ялиці сам повис.


Вудку взяв він,

Розмотав він...

Комарі гудуть: зу-зу!

Наш Андрійко-

Неумійко

На гачок спіймав... козу!


Ось Андрійко-

Неумійко

Юшку з риби став варить:

Вкинув зілля,

Рибку з сіллю,

А води... забув налить.


І дівчата,

І хлоп'ята

По гриби пішли у ліс.

Наш Андрійко-

Неумійко

Заблудив між трьох беріз!


Із Андрійка-

Неумійка,

Прикладу ви не беріть,

Бо Андрійку-

Неумійку

Трудно буде в світі жить!


Д/З:Як ви розумієте вислови з цього твору: «Де уміння – там
везіння»? (скласти міні-твір)


19 травня
Українська мова
Тема. Повторення й узагальнення вивченого з лексикології та фразеології
1. Перегляньте відео за посиланням

Д/З: виконайте завдання , подані у відео


18 травня
Українська література
Контрольна робота за темою "Гумористичні твори. Творчість Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового."
Виконати контрольну роботу за посиланням


 18 травня
Українська мова
Тема.  Контрольна робота за темою  "Морфологія. Орфографія. Займенник" 
Виконати контрольну роботу за посиланням 

Бажаю успіхів 
17 травня
Українська мова
Тема. Розбір займенника як частини мови

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про займенник як частину мови, удосконалити вміння розпізнавати займенники, знаходити вивчені орфограми і пояснювати їх за допомогою правил; навчити робити морфологічний розбір займенника; розвивати культуру усного й писемного мовлення, увагу; виховувати любов до рідної мови.


Схема розбору займенника як частини мови


Послідовність розбору займенника як частини мови.
•    Займенник, його загальне значення.
•    Початкова форма.
•    Розряд за значенням.
•    Рід (якщо є).
•    Число (якщо є).
•    Відмінок.
•    Синтаксична роль.

Ранковий час озолочує нас. (Народна творчість).


Зразок усного розбору займенника.

Нас — займенник. Початкова форма — ми. Особовий. Ужитий в родовому відмінку множини. У реченні є додатком.


Зразок письмового розбору займенника.

Нас — займ., поч. ф. - ми; особовий; Р. в.; мн.; додаток.
♦ Прочитайте речення. Визначте займенники. Розберіть їх як частину мови.
1. Щось було у мені і від діда Тараса, і від прадіда Сковороди. (В. Симоненко). 2. Хай кожного з правдоборців обніме Тарас Шевченко, і всіх їх нехай пригорне Григорій Сковорода! (Г. Білоус). 3. По нас пройшли нещадні коні ханів, але крізь наші душі не пройшли! (Б. Олійник). 4. Нашої заслуги в тім не бачу, нашої не знаю в тім вини, що козацьку бунтівливу вдачу нам лишили предки з давнини. (В. Симоненко).

Д/З: записати присвійні займенники. Розібрати на вибір три займенники як частину мови, повторити вивчений матеріал про займенник, підготуватися до контрольної роботи

Моя хата скраю — нічого не знаю. Добра каша, та не наша. Не замітай чужої хати, дивися, чи твоя заметена. Не тішся з чужої біди, бо вона нині його, завтра її, а тоді твоя буде. Краще своя хата, ніж їхня палата.

13 травня
Українська література
Тема. Павло Глазовий. "Заморські гості", "Похвала". 
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів
Мета: розкрити викривальну спрямованість творів П. Глазового «Заморські гості» та «<Похвала»; проаналізувати художні особливості названих гуморесок: розвивати навички виявляти ознаки гумору й сатири в художніх творах на прикладі гуморесок П. Глазового: сприяти вихованню кращих людських якостей та глибокої поваги до рідного слова.

1. Перегляньте відео за посиланням
2. Записати в зошит літературний паспорт творів "Заморська гості", "Похвала" (з відео)
   Д/З: за  підручником виразно читати гуморески,відповідати на запитання


12 травня
Українська мова
Тема. Вказівні та означальні займенники
Мета: ознайомити учнів з поняттям про вказівніозначальні займенники та особливості їх відмінювання; навчити знаходити ці займенники в тексті; розвивати мислення, пам’ять, уміння виділяти головне; виховувати старанність і наполегливість у навчанні. 
1. Перегляньте відео за посиланнями


2. Провідміняти за відмінками займенники цей, кожний, сам

Д/з: виконати тести

11 травня
Українська література
Тема. Павло Глазовий "Еволюція", " Найважча роль". Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок
Мета: ознайомити учнів з біографією та творчістю П. Глазового: навчити аналізувати художні особливості гуморесок, проводити аналогії з власними спостереженнями; розвивати в учнiв зв'язне мовлення, увагу, мислення, уяву, пам'ять, вміння робити власні висновки.. іронічно та критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе: виховувати почуття любові, гумору, гумористичного ставлення до життя, праці, честі, людської гідності.
Перегляньте відео за посиланням

За підручником прочитайте гуморески
Д/З:одну з гуморесок  (на вибір) вивчити напам'ять


11 травня
Українська мова
Тема. Р. м. Написання есе "У чому полягає життєвий успіх"
Мета: закріпити знання учнів про особливості побудови есе, вчити вільно висловлювати думку, міркувати, розвивати мовлення, навчити учнів складати есе «У чому полягає життєвий успіх». Виховувати любов до рідної вітчизни, патріотизм. 
Есе- невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно певної теми.

Характеристика есе.

Створюючи есе учень (учениця):

- вільно висловлює свою думку;

- показує своє ставлення до того, про кого говорить;

- не дотримується обов'язкової форми (вступу, основної частини, висновку);

- не всебічно описує предмет чи подію,

може лише частково, як у розмові торкатися якихось питань;

може висловлювати опірні міркування;

- використовує образнi вислови, порівняння;

- на початку може сказати про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості події, може подати вислів, що виражає думку або викликає рiзне ставлення можна почати прислів'ям. приказкою чи мудрим висловом;

- продовження може бути схожим на оповідання, під час читання якого виникають особливі  вiдчуття  й напрошується важливий висновок;
- останній абзац має завершувати думку;
- речення можуть бути короткі й. навіть незавершені, питальні й окличні

Підготовча робота до написання есе
Складемо асоціативний кущ зі словом успіх.

- А які вислови про успіх ви знаєте?

Краще в малому удача, ніж у великому провал.

Щастя - ключ до успіху.

 Секрет успіху - наполегливість у досягненні мети.

Краще синиця в руках, нiж журавель у небі.

Справжній успіх і процвітання не вимагають важкої праці і ненормованого робочого дня, а лише творчості, готовності йти на ризик, завзяття та ентузіазму

 За кожним спуском є пiдйом.

Коли в роботі успіх - і відпочити не гріх.

За кожною людиною, що домоглася успіху, можна розгледіти довгий ланцюг невдач. Проте завзятість і стійкість допомагають iх здолати.



БАЖАЮ  УСПІХІВ!!!

10 травня
Українська мова
Тема. Написання займенників із прийменниками окремо
Мета: удосконалювати загальнопізнавальні вміння утворювати неозначені й заперечні займенники, правильно їх відмінювати, аналізувати речення й тексти щодо стилістичної ролі в них заперечних і неозначених займенників, помічати й виправляти помилки в написанні та вживанні заперечних і неозначених займенників; розвивати орфографічні вміння написання займенників цих розрядів разом, через дефіс й окремо;
1. Переглянути відео за посиланням
2. Виконати тренувальні вправи






Д/з: виконати тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2288619

6 травня
Українська література
Тема. Уміння козаків зорієнтуватися в ситуації ("Запорожці у короля")
Уважно прослухайте матеріал за темою уроку, запишіть у зошит аналіз співомовки (тема, ідея)
Домашнє завдання: підготувати невелике письмове повідомлення про життя козаків

5 травня
Українська мова
Тема. Заперечні займенники , їх правопис
Переглянути відео, виконати завдання,  подані у відео
Д/з: виконайте тести за посиланням



4 травня
Українська література
Тема. С. Руданський. Стисло про письменника. Співомовки Степана Руданського- унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості простого народу в співомовці "Добре торгувалось"
Опрацювати  матеріал за посиланням, записати визначення " співомовки" , прослухати співомовку "Добре торгувалось" , записати тему та ідею

4 травня
Українська мова
Тема. Написання разом і через дефіс неозначених займенників 
Перегляньте відео за посиланням , опрацюйте поданий матеріал , виконайте вправу 490( з відео)

Д/з: виконати вправу 491 (з відео)

3 травня

Українська мова

Тема. Неозначені займенники, їх відмінювання та правопис 

Перегляньте матеріал за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=A6fKbejUoEA

Д/з: виконати тестові завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5159845

28 квітня

Українська мова

Тема. Контрольний диктант

Любі учні, ознайомтеся з 

                  Пам'яткою  "Як написати диктант успішно"


Прослухайте текст диктанту за посиланням, напишіть його у зошити та надішліть мені на перевірку 
Бажаю гарних оцінок!


27 квітня

Українська мова

Тема. Уживання займенників для зв'язку речень у тексті

Перегляньте матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=W3zWk_lzAyg

Д/з: виконати у зошиті

Навчальне редагування
 Звернути увагу на надмірне невмотивоване вживання особового займенника він. Уставити замість нього іменники Шевченко, Тарас, хлопець.


У ранньому дитинстві в нього виявився хист до малювання. Крейдою чи вуглинкою він розмальовував стіни, лави, стіл, навіть долівку. Мріючи стати художником, він навчався у трьох церковних малярів, але вони не виявили в нього здібностей. Вечорами, деколи й ночами, виконавши всю загадану роботу, він нишком брав книжки з панської бібліотеки і перечитував, поринаючи у невідомі світи і забуваючи про своє гірке життя. Незабаром він і сам почав складати вірші. Переливати свої думки у слова було неабиякою втіхою для нього


27 квітня   29 квітня

Українська література

Тема. Зневага до надокучливих, ледачих людей,

що живуть за рахунок інших ( байка "Муха і Бджола")





Тема. Викриття дурості й пихатості в байці "Жаба і Віл" 



Д/з: записати в зошиті  тему, ідею, основну думку, мораль байки, риси характеру головних героїв, виконати тестові завдання










26 квітня

Українська мова

Тема. Перехід з однієї частини мови в іншу ( займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник)

Опрацювати матеріал за посиланням, записати у зошит

https://www.youtube.com/watch?v=fnE-nQK70f0


22 квітня

Українська література

Тема. Леонід Глібов. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці "Щука"

https://www.youtube.com/watch?v=FtZfoWwDe3w

Перегляньте відео за посиланням

Прочитайте поданий матеріал та зробіть конспект

Автор – Леонід Глібов

Рік написання – 1858

Жанр – байка

Тема байки “Щука”: зображення суду (його несправедливість і залежність від панівних класів ) над Щукою, яка здійснювала різноманітну шкоду в ставку його жителям і отримала вирок повернутися знову в річку.


Ідея байки “Щука”: засудження дій судочинства, їхня легковажність , безглуздість , а через образ Лисиці – підступності, хитрості, хабарництва.


Основна думка: «Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна поховати …».


Мораль  байки “Щука”: Судді зобов’язані діяти відповідно до законодавства, а не підтримувати зацікавлену ​​особу ( Лисицю). Глібов засуджує хабарництво, несправедливість, лицемірство.


Спрямування байки “Щука” – сатиричне. Ця байка виражає красивою мовою, яскраву іронію, яка має надзвичайно глибокий зміст.


 Герої байки  та їх характеристика

Щука – головна героїня, є небезпечним злочинцем: «Того заїла в смерть, другого обідрала». Злочини, заподіяні Щукою, набули таких масштабів і такого розголосу, що навіть продажні судді неспроможні виправдати її.

Лисичка – стряпчий у суді (адвокат). Її образ уособлює таку людську ваду як хитрість. «за стряпчого, як завсігди годиться, була приставлена». В образі Лисиці автор показав спритного і лицемірного чиновника судового нагляду, який фактично вів усі справи в суді у вигідному йому напрямку. Лисиця така ж пройдисвітка і шахрайка, як і Щука. І вона не могла допустити, щоб її спільниця по крадіжках була покарана. Адже Лисиця часто отримувала від щуки хабарі — « Щука та частенько, як тільки зробиться темненько, Лисиці й шле то щупачка, то сотеньку карасиків живеньких Або линів гарненьких…»

 п’ятеро суддів — два Осли, Шкапа, два Цапи. Образи Ослів, Шкапи і Цапів уособлюють продажних суддів, які приймають нікчемні  рішення. Судді не компетентні, нечесні, свою справу знають погано, нікчемні, їх легко обдурити, а вирок, винесений Щуці, не є справедливим. Автор навмисно вибрав такі образи: Осли (не виділяються розумом), нікчемну Шкапу, два стареньких Цапа (які, ймовірно, хвилювалися, що втратять роботу, тому і проголосували за такий вирок)

автор.

Карасики і лини – прості люди, котрих навіть забули покликати до суду. Вони завжди є жертвами цих Щук і Лисиць, і не можуть знайти захисту в умовах несправедливості й гніту.


Д/з: за підручником опрацювати с. 216-219


21 квітня

Українська мова

Тема. Приставний н у формах особових і вказівних займенників

Перегляньте матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=OhMhrl01bYA

Д/З: виконайте тести за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3049106


20 квітня

Українська мова

Тема. Присвійні, вказівні й означальні займенники

За підручником с. 219-222, виконати впр 503

Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=8jl_vIkX0Xc

Д/з: виконати вправу  510


20 квітня

Українська література 

Тема. Контрольний твір "Добро і краса - основа життя людини на землі" ( за вивченими творами Вс. Нестайка, Я. Стельмаха, Л. Ворониної)

Обсяг твору 1 сторінка



19 квітня

Українська мова

Тема. Питальні та відносні займенники,

їх відмінювання

Перегляньте матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=xcIShDTwOyw

Опрацюйте за підручником теоретичний матеріал на с. 223

Д/з: виконайте тести за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2276325


15 квітня

Українська література

Тема. Образ головного героя

Клима Джури

Прочитати с 206-211

Прослухайте матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=TeqTNCmMhXo

Перегляньте презентацію за посиланням

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-harakteristika-klima-dzuri-334382.html

14 квітня

Українська мова

Тема. Тренувальні вправи. Розряди займенників

За підручником опрацювати п 59, переглянути матеріал за посиланням, виконати завдання

https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozryadi-zaymennikiv-172892.html


13 квітня

Українська мова

Тема. Контрольний твір "У чому полягає гідність людини"

(обсяг до 1 сторінки)

https://naurok.ua/student/blog/yak-napisati-tvir-rozdum

Перегляньте матеріал за посиланням, скористуйтеся ним при написанні твору

Бажаю успіхів!

13 квітня

Українська література

Тема. Фантастична, романтична,багатоепізодна  повість про виховання гідності та мужності

 За підручником читати с 201-205

Переглянути матеріал за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=Uy6_8tynmgE



12 квітня

Українська мова

Тема.  Особові займенники. Зворотний займенник себе

Опрацювати п. 60, вправа 499

https://www.youtube.com/watch?v=-egfu18cF0g

Д/з: параграф 60, виконати вправу 500



8 квітня

Українська література

Тема.  Леся Воронина -  сучасна письменниця. «Таємне Товариство боягузів , або Засіб від переліку №9»

 Опрацювати за підручником с. 194-200

https://www.youtube.com/watch?v=ilYE_u9OUow

подивіться відео , зробіть конспект



 

7 квітня

Українська мова

Тема. Розряди займенників за значенням

За підручником опрацювати п. 59

https://www.youtube.com/watch?v=ApH4khAnjsU

Перегляньте відео за посиланням

Д/з: п. 59, виконати вправу 497



6 квітня

Українська література

Тема.  Урок виразного читання . Читання прозового уривку з повісті  «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".


6 квітня

Українська мова

Тема. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

За підручником опрацювати п. 58, виконати вправу484,




 



Д/з: п. 58, виконати вправу 489

Бажаю успіхів!




5 квітня
Українська мова
Тема. Контрольна робота за темою "Морфологія. Числівник"
Тестові завдання
Виконайте контрольну роботу за посиланням
Бажаю успіху!




1 квітня
Українська література
Тема. Характеристика образів Сергія і Митька.
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків 
Перегляньте відео за посиланням
Записати в зошит характеристику образів

    Характеристика образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука

Знаючи всю історію, ми можемо скласти характеристики наших головних героїв. Що ми дізналися про їхні риси характеру та здібності?

 Дмитро і Сергій – звичайні школярі-шестикласники.

Риси характеру хлопців:

а) чемність і доброта;

б) мужність і винахідливість;

в) повага до батьків і людей похилого віку;

г) наполегливість і довіра;

д) на зло відповідають добром.

Здібності:

а) любов до книги;

б) прагнення пізнати багато цікавого (допитливість);

в) надання допомоги тому, хто її потребує;

г) уміння орієнтуватися в природному довкіллі;

д) мрія про славу.

Д/з: виконати  "Домашнє завдання" с. 193
31 березня
Українська мова
Тема.Творення числівників.Морфологічний
розбір числівника
Перегляньте матеріал за посиланням
За підручником опрацюйте п. 57, виконайте вправу 480,
Д/з: п. 57, вправа 481 


30 березня
Українська література
Тема.  Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті
Я. Стельмаха "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".

Перегляньте відео за посиланням
Д/з: За підручником опрацювати с. 188-193, виконати письмово 4, 12
завдання на с. 193 (Поміркуй над прочитаним) 





30 березня
Українська мова 
Тема. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу 
Перегляньте, будь ласка, відео за посиланням
Пройдіть тестування за посиланням, тест відкритий до 1 квітня 15:00
Бажаю успіхів!



29 березня
Українська мова
Тема.  Відмінювання порядкових числівників
 За підручником опрацювати п. 57 виконати вправу 477
За посиланням перегляньте матеріал
Домашнє завдання :  виконати тестові завдання Код доступу 5692322
Бажаю успіхів!



25 березня
Українська література
Тема.  Я. Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".
Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної
людини.
Перегляньте відео за посиланням та запишіть у зошити літературний паспорт твору
За підручником опрацювати с. 183-188 
Бажаю успіхів!






24 березня
Українська мова
Тема. Узгодження числівників з іменниками.
Мета: пояснити учням вживання числівників з іменниками, сприяти виробленню в учнів уміння правильно вживати числівники з іменниками; виховувати старанність, повагу до мови.


Виконати завдання



Домашнє завдання: вивчити правила, письмово виконати завдання



Бажаю успіхів!

Комментариев нет:

Отправить комментарий