Дистанційне навчання 9-А та 9-Б
2021-2022 р.
Моя електронна адреса nadia150767@ukr.net
28 серпня 1911 року в центрі села відбулося урочисте відкриття пам’ятника великому письменнику. За ідеєю народного артиста Амвросія Бучми, з ініціативи місцевих активістів, у рік 120 річчя від дня народження М. Гоголя (1929р.) було засновано Великосорочинський літературно-меморіальний музей М. В. Гоголя. На цю подію відгукнулися жителі сіл та міст України і Росії, де жив чи перебував Гоголь. Багато цінних матеріалів надійшло з Москви, Ленінграда, Києва, Ніжина. Музей постійно збагачувався новими експонатами про життя та творчість Гоголя, його епоху. Це був перший і єдиний музей Гоголя на теренах Радянського Союзу. Але у 1943 році, відступаючи, гітлерівська навала знищила музей, багато цінних експонатів було безповоротно втрачено.
У вересні 1943 року Великі Сорочинці були звільнені радянськими військами. Голод, розруха, період становлення повоєнної господарської діяльності, але поряд з цим постало питання про відновлення зруйнованої війною гоголівської духовної скарбниці. 14 січня 1951 року у Великих Сорочинцях відбулося урочисте відкриття новозбудованого літературно-меморіального музею М.В.Гоголя, за проектом полтавського архітектора П. П. Черніховця.
Повоєнний Великосорочинський літературно-меморіальний музей М.В.Гоголя пережив дві реекспозиції: у 1977 і 1999 роках. Музейна експозиція розташована у п’яти залах і складається з двох розділів: “Життєвий шлях і літературна діяльність письменника” та “М.В.Гоголь і сучасність”. Експозиція музею показує все в русі: починаючи від дитячих років письменника, зростання М.Гоголя як художника слова і продовжує розповідь до останніх днів життя та вшанування пам’яті генія слова у подальшому. Експонати музею наближають нас до подій 19 століття, до розуміння М. Гоголя як письменника та особистості. З полотен, стародавніх фотографій та літографій постає перед очима картина тогочасної України, дорогі серцю письменника куточки – Великі Сорочинці, Василівка, Миргород, Диканька, Полтава, Ніжин. В музеї можна побачити портрети батьків Гоголя роботи худ. В. Суханова, фото матері і чотирьох сестер письменника, копію запису про народження і хрещення М. Гоголя з метричної книги Спасо–Преображенської церкви. Унікальними експонатами музею є першовидання творів М. Гоголя, особисті речі письменника – одяг, портфель, валіза, записна книжечка; портрет письменника – копія роботи худ. Ф. Молєра, меблі 18–19 ст. ст., копії атестату Ніжинської гімназії, рукописів та малюнків Гоголя.
У 2009 році відбулась капітальна реконструкція приміщення музею М.В. Гоголя та добудова виставкової зали. Виставкова експозиція, представлена музеєм М.В. Гоголя до ювілею письменника, поєднала в собі як розділи, присвячені життєвому та творчому шляху, увічненню пам’яті вічного генія Миколи Гоголя, так і експозицію, присвячену народним промислам гоголівського краю.
Завдяки спільній роботі колективу музею, художників, майстрів народної творчості, гоголезнавців, письменників, шанувальників творчості геніального письменника музей несе до людей велику істину, закарбовану у слові великого українця. За роки існування музею тут побували тисячі екскурсантів з різних куточків України, Росії, зарубіжних країн. Книги відгуків музею зберігають теплі слова, що свідчать про любов і шану людей до видатного письменника та вдячність працівникам музею за збереження його пам’яті.
Великосорочинський літературно-меморіальний музей М.В.Гоголя – справжній осередок національної культури, де працюють люди по–справжньому закохані у творчість свого великого земляка, історію рідного краю і роблять все для того, щоб кожний, хто відвідає сорочинську землю, відчув цей край.
І тур нашої вікторини - «Знавці фразеологізмів».
Командам пропонується 20 фразеологізмів, які необхідно співставити, знайшовши пару-синонім. Команді, яка найшвидше і правильно впорається з завданнями нараховується 5 балів.
1. Розбити глека | 1. Полатати боки |
2. Волосся дибом встає | 2. Ні риба, ні м’ясо |
3. Сьома вода на киселі | 3. Бідний як церковна миша |
4. Рвати на собі волосся | 4. Кров холоне в жилах |
5. Хоч вовком вий | 5. Чорна кішка пробігла |
6. Нам’яти вуха | 6. Нашому тинові двоюрідний пліт |
7. Ні Богу свічка, ні чортові кочерга | 7. Як цвіту в городі |
8. Хоч греблю гати | 8. Битися головою об стіл |
9. Голий як бубон | 9. Вилами по воді писано |
10. Баба надвоє ворожила | 10. Хоч ґвалт кричи |
Займенник з однієї букви.
Остання буква у слові шістдесят.
Розділ науки про правопис.
Частина мови слова «зошит».
Власний життєпис
Стиль підручника
Помилка в правописі
Що стоїть перед коренем .
Слова, близькі за значенням
Остання літера алфавіту
Числівник сорок в місцевому відмінку?
Скільки складів у слові грамотний? Назвіть їх.
Який розділ науки про мову вивчає стійкі сполучення слів?
Якою частиною мови виступає слово хворий у реченні: Хворий чоловік попросив принести щось попоїсти.
Що означає фразеологізм крутити носом?
Чи відбувається спрощення у слові кістлявий?
Скільки букв т пишемо у слові брутто?
За яким правилом ставимо апостроф у слові подвір’я?
Скільки глухих звуків у слові копито?
До якої відміни належить іменник мати?
Якого часу дієслово працюю?
Скільки в українській мові звуків?
Що означає фразеологізм пустити півня?
Який дзвінкий звук відповідає глухому с?
Який корінь у слові жовтуватий ?
ІІІ тур нашої вікторини – це «Скажи без затримки».
Назвіть антоніми до запропонованих слів, а потім і синоніми. У разі затримки - відповідає команда-суперниця. Перемагає та команда, у якій буде найбільше правильних відповідей. Кожне слово оцінюється в 1 бал. Отож, розпочнемо з антонімів.
Слова (антоніми):
Сміятися , активний , корисний , хворіти ,
захід, ганьба , минуле , згадати , працьовитий .
Прокинутися , вітатися , хвалити –, щедрість – ,
помилково –, оптиміст -, мирний – , зачин - ,
бадьорість – .
Тема заняття: Музей "Кобзаря" Т. Шевченка
Структурно експозиція музею поділяється на кілька розділів: прижиттєві, посмертні та сучасні видання творів Т.Г.Шевченка, переклади та перебування поета в Черкасах. Авторами експозиції стали лауреати Державної премії України ім. Т. Шевченка черкаські архітектори С.М. Фурсенко та М.Я. Собчук разом з науковими співробітниками. Основою музейної колекції стали збірки шевченкіани Євгена Артеменка з Харкова та Сергія Арбузова з Сум. Фонди музею налічують більше 6 тис. експонатів і постійно поповнюються, особливо за рахунок рідкісних видань „Кобзарів”, закордонної шевченкіани та подарунків.
При музеї у 1989 р. було організовано культурологічне товариство «Заповіт», члени якого провели велику кількість заходів для пробудження національної свідомості жителів міста та області. З перших днів у приміщенні музею відкрито єдину в місті українську книгарню «Криниця», яка успішно популяризує кращі надбання як класичної, так і сучасної української літератури. Щороку у музеї буває більше 50 тис. відвідувачів.
Повість розповідає про пригоди українки Марусі у часи української Руїни та її намагання допомогти визволити Україну з-під окупації Російською імперією та Польською імперією та відновити незалежність України.
Питання, якою мовою було написано «Марусю» в оригіналі, залишається відкритим. За однією версією, в оригіналі повість «Маруся» написана Вовчком в 1860-х роках українською мовою, але через появу Валуєвського циркуляру опублікована лише в російському автоперекладі Вовчок, а оригінал втрачено. За іншою версією, повість була початково написана російською, а підзаголовок «переклад з малоросійської» було додано лише для того, щоб було простіше опублікувати твір. Теперішні україномовні версії «Марусі» — це переклади з російського видання 1871 року.
Версія Марко Вовчок
Однієї ночі запорізький козак-січовик несподівано відвідує родину Данила Чабана. Він має передати нагальне і дуже важливе повідомлення обом гетьманам — підвладного Польщі Правобережжя і російського Лівобережжя. Дипломатична місія козака полягала в тому, щоб створити третій табір — що не підтримував би ні поляків, ні росіян, а намагався відновити незалежну українську державу. Наймолодша донька Данила Чабана, Маруся, зголошується допомогти запорожцеві в досягненні його мети. Вона успішно проводить козака, спершу заховавши його у возі з сіном, а потім — під виглядом сліпого кобзаря, через вороже військо в правобережне місто Чигирин, а згодом — на Лівий берег, у Гадяч, де перебували гетьмани-суперники. По дорозі вони зустрічають ворожих солдатів, потрапляють у табір російських військ і шпигують за ними. Цілий рік проходить у боротьбі за українську незалежність. Пізніше, під час її останнього завдання, що полягало в передачі червоної хустки селянину, Марусю застрелив проїжджий татарин. Незважаючи на це, вона виконала свою місію — селянин знайшов її тіло і забрав хустку, що слугувала умовленим сигналом для ще одного масового повстання проти російських загарбників.
Повість з'явилася друком вперше російською мовою у 1871 році у журналі «Переклади кращих закордонних письменників» («Переводы лучших иностранных писателей») з підзаголовком «Переклад з малоросійської» (Перевод с малороссійскаго). 1872 року повість опубліковано окремою книжкою під заголовком: «Марко Вовчок. Маруся. Переклад з української з малюнками Башилова та барона Клодта» («Марко Вовчок. Маруся. Перевод с малороссйского с рисунками Башилова и барона Клодта»).
Питання, якою мовою було написано «Марусю» в оригіналі, лишається не до кінця вирішеним.
Д/З: зробити конспект
Розташуйте речення так, щоб утворилося зв’язне висловлювання. Поділіть на абзаци.
— Визначте складні синтаксичні цілі. Аргументуйте свою думку, назвавши їх ознаки.
На заході днів вона засяє нестерпучим блиском. Молодість, як дивовижний рубін, мусить горіти на серці. І погасне. Бо другої молодості немає у світі. Життя є молодість, труд і любов. Усе життя людина лише шліфує грані своєї молодості. У радісній знемозі він пахтить, як дорога. Він є вірним другом. Він не зраджує. Труд, як материнська рука, веде нас по стежці. Вона знає такі таємниці, що від них розривається серце, як стигла слива, надвоє. Скільки людей співало їй! Відчуваю її, як дорогу, теплу долоню на голові. Вона перебирає моє волосся, лоскоче мене за вухом, ніби я якесь мале. Любов. А вона, пишна, сходить, сонцем іде на небо, світить, б’є в очі, як у глибокий колодязь пустелі. І молодість дзвенить. Вона — щось таке, що підносить людину вгору, і завмирає в неї дух (За Ю. Яновським).
Д/з: Доберіть заголовок до змодельованого висловлювання. Визначте тему й основну думку, запишіть у зошити
14 квітня (9-А, 9-Б)
Українська література
Тема. Біблія в житті Т. Шевченка, світле пророцтво поета
(" Ісаїя. Глава 35")
Перегляньте презентацію за посиланням, зробіть конспект
14 квітня (9-Б)
15 квітня(9-А)
Українська мова
Тема. Складне речення з різними видами зв'язку
(сполучникового і безсполучникового)
За підручником опрацювати п. 29, виконати вправу 321
Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=hG0bnGGPaSI&t=22s
Д/з: п. 29, вправа 323
12 квітня
Українська література
Тема. Р. м Ідейно-художній аналіз віршів Тараса Шевченка
Д/з: Проаналізувати одну із поезій Т. Шевченка
11 квітня (9-А)
13 квітня (9-Б)
Українська мова
Тема. Контрольна
робота за темою « Безсполучникове складне речення». Тестові завдання
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4748583
Тест відкрито до
15 квітня 18:00
7 квітня
Українська
література
Тема. Особистісна
лірика Т. Шевченка періоду арешту й
заслання і після повернення з нього. « Доля», «Росли укупочці , зросли..»
Прочитати за
підручником с. 239- 242
https://www.youtube.com/watch?v=xhuasnaaAks
https://www.youtube.com/watch?v=2Lu_ZgQbpqg
Перегляньте відео за посиланням
7 квітня (9-Б)
8 квітня (9-А)
Українська мова
Тема. Синоніміка
складних речень із сполучниками , без сполучників і простих речень
Дослідження-трансформація складносурядних речень у безсполучникові
Трансформувати подані складносурядні речення в безсполучникові. Записати, розставляючи потрібні розділові знаки. Визначити смислові відношення.
1. Місяць зійшов над морем, і скелі стали ближчими.
2. Фіолетові зморшки лягли на обличчя, і якась тепла турбота нахилила скелі над морем (З тв. М. Коцюбинського).
3. Першими покуштували картоплю іспанські моряки, а потім вона потрапила до Італії (І. Вихованець).
4. Тільки купави жовтіють на дзеркальній гладі сонного озера, й бринить на їхніх вічно юних пелюстках далека пісня вірності (В. Мірошниченко).
5. Море дедалі втрачало спокій, і чайки знімались із одиноких берегових скель (М. Коцюбинський).
1. Ми прислухаємося до річки, і вона знову затріщала за верболозами (М. Стельмах).
2. Народ твердо вірив у те, що наполеглива праця на власній землі приносить не тільки багатство, а й задоволення та радість (Г. Тарасенко).
3. Геніальні твори Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Лесі Українки доводять, що українська мова є мовою великого й гордого народу (Б. Харчук).
4. Слова Київ, Русь, Україна з глибокою шанобою і гордістю промовляє кожний свідомий українець, бо виражають вони духовну близькість до землі своїх батьків, родоводу українського, його славної і водночас трагічної історії (Р. Радишевський).
5. Українці пишаються своєю рідною землею, бо вони споконвіку люблять і шанують батьківський край (Г. Тарасенко).
6. Змієві вали не дійшли до нас у своїй первозданній величі, бо від часу їх спорудження минуло майже дві з половиною тисячі літ (М. Федоренко).
Самостійна
робота з теми «Безсполучникове речення»
Перепишіть речення ,поставивши розділові знаки
1.Журавлі бринять дзвінкоголосі
їх кличе даль прозоро-вітрова.
2.Ось і Великодні
святки прийшли і пройшли зазеленіли поля зацвіли садки защебетали соловейки.
3.Накотяться біди
то мушу здолати.
4.Несподівано
коні зупинилися поперек дороги –від тину
до тину-лежала зелена гілляста крона старого клена.
5.Ліси у ряст
убралися барвисто дощами квітень рясно відшумів.
6.Сонце вже
низенько небо,палаючи,починає червоніти.
7.Знай не було в
моїм єстві брехні ні підлості ні зради ані скверни.
8.Всю ніч не вщухали пісні солов’їні це голос мені подала Україна.
9.Пригадую у
вікнах дощ розкосий.
10.Місяць на небі
зіроньки сяють тихо по морю човен пливе.
11.У гаю,гаю вітру немає місяць високо зіроньки сяють .
12.Моя хата не має стелі залітають вітри й дощі.
Роботу над твором на морально-етичну тему, як і над будь-яким учнівським твором, слід розпочинати з осмислення запропонованої вчителем (або самостійно вибраної) теми та визначення меж теми. Потрібно з'ясувати, що саме потрібно сказати або написати, щоб розкрити тему, що для розкриття теми є найголовнішим, що менш важливим, але все ж бажаним, від чого слід відмовитись через несуттєвість або неактуальність.
Після цього потрібно обміркувати головну думку майбутнього твору — висновок, який має випливати з усього сказаного чи написаного.
Наступний етап роботи над твором — це добір відповідного фактичного матеріалу та його систематизація. Джерелами фактів для розкриття теми може стати досвід автора майбутнього твору, інформація, одержана ним від учасників або свідків певних подій, статистичні дані з довідників, підручників, періодики або те, що у вигляді фольклорних творів зберігає народна пам'ять чи увиразнює твір мистецтва. Авторові не слід нехтувати також власною уявою.
Систематизувати ретельно дібраний фактичний матеріал найкраще у вигляді плану твору. Оскільки твір традиційно має такі структурні елементи, як вступ, основна частина (виклад) та кінцівка (стосовно до твору-роздуму — висновок), план має бути складним.
Склавши на чернетці план твору, можна перейти до наступного етапу роботи — створення тексту. Відступів від плану не слід уникати — навпаки, план цілком закономірно може змінюватися в процесі роботи над твором.
Основні вимоги до твору-роздуму такі: чітке формулювання тези, добір чітких і вичерпних аргументів на її підтвердження або спростування, логічність і послідовність викладу думок, точність висновків. Важливе завдання — добір виражальних засобів мови (слів, граматичних форм, синтаксичних конструкцій), що відповідають «вимахам вибраного стилю.
5. Складання плану твору.
Схема побудови твору
I. Вступ.
II. Теза.
III.Аргументи: 1. 2. 3.
ІV. Приклади.
V. Висновки.
6. Робота з повторення.
Ознаки публіцистичного стилю:
- точність;
- послідовність;
- логічні докази;
- образність, виразність, емоційність.
7. Ознайомтеся з особливостями творів-роздумів на морально-етичні теми
Особливості творів-роздумів на морально-етичні теми:
а) в основі лежить з'ясування проблем моралі;
б) матеріалом для творів є саме життя — навколишній світ, вчинки і дії людей;
в) композиційно такі роботи оформляють як звичайні твори-роздуми: вступ,
теза, докази, висновок.
8. Підготовка до роботи над твором.
— Поділіть сторінку зошита навпіл, запишіть якості людини — моральні і аморальні. Хто із знайомих вам людей, історичних осіб та літературних героїв є взірцем для вас? Чому?
9. Робота з пам’яткою.
ПАМ'ЯТКА «Як складати твори на морально-етичну тему в публіцистичному стилі»
- 1. Продумати тему твору та його зміст.
- 2. Опрацювати необхідну літературу.
- 3. Визначити основну думку твору.
- 4. Продумати послідовність твору-роздуму, дотримуючись його композиційних особливостей (вступ, основна частина, висновок).
- 5. Самостійно скласти план висловлювання.
- 6. Вибрати стиль викладу.
- 7. Під час написання твору необхідно дбати про розкриття його теми.
- 8. Бути уважними до вживання мовних засобів у творі.
- 9. Викладення матеріалу обов'язково потрібно ілюструвати прикладами.
- 10.Відтворити твір спочатку подумки, а потім — у писемній формі.
2 9 березня 9-А 9-Б
Українська література
Тема. Контрольна робота з теми "Література українського романтизму.
Творчість Т. Шевченка"
Тестові завдання
Код доступу 5288522
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5288522
Увага! Пройти тести до 29 березня до 17:00
Бажаю успіхів!!!
28 березня (9-А)
30 березня (9-Б)
Українська мова
Тема. Тире в безсполучниковому складному реченні.
Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=KlR9-oXqmXw
За підручником опрацювати п. 28, виконати вправи 310, 312
Д/З: вивчити правила с. 174, виконати тести за посиланням ,
відкриті до 30 березня до 20:00
24 березня 9-А , 9-Б
Українська література
Тема. "І мертвим, і живим, і ненародженним".
Продовження теми " земляків" у посланні.
Викриття конформізму значної частини української еліти.
Зробити конспект за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=hQCpSpdhiig
Д/З: за підручником опрацювати с. 218-225
24 березна (9-Б)
25 березня (9-А)
Українська мова
Тема. Двокрапка між частинами БСР
Опрацюйте поданий матеріал
Опрацюйте п. 27, виконайте вправу 304
Домашнє завдання : п. 27, вправа 307
Бажаю успіхів!
Комментариев нет:
Отправить комментарий